Selamat membaca.Saya dibesarkan dengan penuh kasih sayang.ALLAH.BONDA.SIBLING.FRIEND.twentyone.

Wednesday, October 2, 2013

RESPECT


Bayangkan aku. 
Adik. Emak kau.
Kau suka?
Orang mencanang cerita mereka
Bercakap sesuka hati bagai mereka tiada maruah!!

Koma

bergurau,pasti boleh
 Tapi ada batasnya.
Hormat aku bagai wanita.
Bukan perempuan murah

Aku muslim malahan bertudung
Belum pernah aku tampil membuka manamana tubuhku pada lelaki bukan mahram

Jadi
Apa hak kau untuk kau berkata tentang tubuh aku yg bukan hak kau melihat!

Abg? Kau bukan darah daging aku
Adik? Jauh sekali melihat umur
Kakak? Terserlah kelelakian kau
Suami? Bila kau melafaz nikah?

Lelaki! 
Kau bakal pemimpin
Kau perlu lagi fasih
Menghormati kaum wanita
Bukan menjatuhkan dan mengaibkan!

Bayangkan kakak, adik atau ibu kau terkena.
Marah? Jadi apa pula rasa abg, bapa kami, wanita!

No comments: