Selamat membaca.Saya dibesarkan dengan penuh kasih sayang.ALLAH.BONDA.SIBLING.FRIEND.twentyone.

Thursday, August 9, 2012

Sometimes,sorry means nothing.

Assalamualaikum.
Someone ask me,why don't you forgive me?
And I ask myself what did I do then people get mad?
Why don't people forgive for a SORRY.
Why forgiveness hard to be accepted?
Who should be sorry.


MAAF.

    Manusia melihat dari pandangan sendiri,begitu juga si kecik yang bertatih didunia Maha ESA ini. Bila dirasa diri melakukan yang benar,tidak sekalipun dia menoleh.Namun dia tetap manusia yang lemah.Tidak sedar akan kesilapan sendiri.Bila dia tersilap langkah,tidak ada satu suara pun menegur yang ada hanya suara yang lantang dan garang memarahinya. Dia bertekad mendiamkan diri.Namun,diamnya juga menjadi kemarahan keliling.Di hulurkan kata maaf.Maafnya bagai nangka busuk yang tidak diperlukan. Di campak dan dibuang. Dia duduk memuhasabah diri. Satu hari dibiar dirinya melayan hati. Satu hari di biar hati dan akalnya mencari apa salah dirinya. Akhirnya dia pasrah, pasrah mencari konklusi. Pasrah mencari kesalahan. Mungkin dia terlalu muda untuk mengenalpasti kesalahan sendiri. Kata maaf dihulurkan biarpun tidak ada yang sudi menerima. Dia masih muda dan tidak mahu menjadi anak derhaka. Dia masih muda untuk jauh dari Rahmat-Nya. Namun satu yang dia tekad- Jika aku bukan anak yang baik,sering melukakan hati ibuku.Ya aku redha di jemput ILAHI dan ke nerakaNya berbanding terus melukakan hati ibuku-


SORRY

Same people,same mistake. Everyone deserved second chance. But not everyone gonna give you a second chance. Big world let you learn how to stand.

FORGIVENESS

Sorry accepted and you get forgive. For some mistake, sorry means nothing because people need some time to heal their heart and letting the pain goes. They need some time to relax and think.

-Aku maafkan kamu-

No comments: