Selamat membaca.Saya dibesarkan dengan penuh kasih sayang.ALLAH.BONDA.SIBLING.FRIEND.twentyone.

Tuesday, April 5, 2011

Rumahh pleasee !

Saat kaki menjadi lemah.otak perlu ligat.hati perlu kuat.perasaan perlu mantain :) ouhh.baru tersedar final dah nak dekat.kepala masihh kosong.


ACAQILL ! BILE KAU NAK SEDAR HAH? !


semalam,saat tangan menggapai telefon yang berdering,hati terdetik keriangan melihat number yang naik.


OH ! BONDA ! :)


Ketawa riang bila mendengar cerita bonda nun di sana.perasaan macam nak pulang dan bersama bonda walau seketika cuma.mendengar cerita,nasihat,dan gurauan bonda yang sering menghibur hati.




tibe-tibe perbualan menyentuh bab cuti sem dan bonda bertanya bila nak balik sana dan jawapan yang ringkas bertujuan tidak mahu menyusahkan bonda namun,jawapan yang diberikan menyentuh hati dan menyentuh MESIN AIR MATA. 


 MAK : aca nak balik bile?
ACA : tak kisah la mak,tapi,kalau tade tiket,aca redha duduk uma maklong jee.
MAK : NATI MAK TENGOK TIKET.MAK PON DA RINDU NAK JUMPE ACA NY.


saye pon rindu bonda :)
Sejak akhir-akhir ni,handfone tidak bercredit,makan sekadar ape yang ade,minum ape yang disediakan.penjimatan perlu dilakukan bagi memenuhi keinginan duniawi. Bukanlah untuk keburukan namun untuk kebaikan. Takan la semua benda nak harap duit Emak je kann.


"BELAJAR BERDIKARILAH WAHAI ACA ! "


tapi,bile aku nak jimat-jimat duit ny la tym member2 yang dapat pinjaman PTPTN nak ajak macam2. Dan2 nak ajak makan kat dewan itu la. Dewan ini lahh. Dan fitrah manusia seperti biase.


" TANAK MEMAHAMI ORANG LAIN "


aduh.wahai sahabat,fahamilahh.bukan aku tanak pegi sane.pegi sini same2 dengan korang.kalau aku dilahirkan sebagai ANAK ORANG KAYA,korang tak ajak pon aku bawa korang pegi merata tempat :D


*anjing tuh hiasan je okay :D


Masalahnye,itu hanya la KALAU. Hakikatnye,tidaklah sebegitu. 
MAAFKAN SAYE SAHABAT.



p/s andai korang touching dengan aku,
bygkan hati aku  yg tak difahami oleh mbe sendiri 
-.-'

5 comments:

Anonymous said...

saya taknak awk kelaparan, atau sedih ;'(
saya nak bawak awk g makan smlm,blnje awak..so that saye tenang dgn buat cara begitu.tgk kwn2 selamat dan baik2 sje :)saye tak kesa. wktu sush senang biarlah sama2

aca, sayang aca!

Unknown said...

homai prada girl :)
terima kasihh di atas keprihatinan.tapi saye pon tanak susah kan kawan :D

sayag ayu :)

Ayna Shaqiren said...

herm sory la klu ayna de wat aca terasa aty ary tuh..bkn niat di haty untuk berbuat begitu..hehe...na nk ssh snang kite bersama..jgn sorang...e2 erti nya sebuah pershabatn..harap hbgan persahabatan kite nie kekal sam5 bile2..AMIN..;)

SAYANG ACAQILL LILY..!!
MAAFKAN SAYE..;)

Unknown said...

aca tak mara ayna la :)
thnx being my friend buddy :)
<3

fha rha said...

sabarun bebeh.dunia memang begitu